Webinár: Ochrana osobných údajov v personálnej, mzdovej a účtovnej agende + pravidlá pre prácu z domu

Jednou z najkritickejších oblastí, kde sa spracúvajú osobné údaje, je personálna, mzdová a účtovná agenda. Aj z toto dôvodu pre vás pripravujeme priestor, kde z pohľadu GDPR nahliadneme na celý pracovný kolobeh zamestnanca – a to od spracúvania osobných údajov uchádzačov o zamestnanie, cez zabezpečenie potrebnej dokumentácie, ktorá sa od vás požaduje až po rozviazanie pracovného pomeru. Ozrejmiť si budete môcť aj špeciálne prípady, ako je monitorovanie zamestnancov, pre ktoré platia od 29. 1. 2020 nové pravidlá či stále aktuálnu tému ochrany pri výkone práce z domu. V kocke si zhrnieme tiež, čo sa oproti pôvodnej legislatíve zmenilo a aké najväčšie novinky nás čakajú ešte v roku 2020. Našej pozornosti neujdú ani aktuálne problémy v praxi, ako aj prehľad najčastejších pochybení a sankcií, ktoré udelil Úrad na ochranu osobných údajov za uplynulé obdobie.

Online prenos

Živý prenos môžete sledovať na tomto mieste v deň konania webinára. Pre spustenie webinára alebo jeho videozáznamu musíte byť prihlásený. Pre získanie prihlasovacích údajov je potrebné webinár zakúpiť. Pokiaľ už máte webinár zakúpený, pošleme vám pár dní pred jeho konaním prihlasovacie údaje na e-mail.

V prípade, že ste zabudli svoje heslo, kliknite na nasledujúci odkaz: ZABUDNUTÉ HESLO


Popis

Pomocou praktických príkladov si vysvetlíme: 

  • ako má vyzerať súhlas a ako ho získať,
  • čo musí/môže obsahovať osobný spis zamestnanca,
  • ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti,
  • čo by mala obsahovať faktúra alebo objednávka,
  • čo má mať každý prevádzkovateľ uverejnené na svojom webovom sídle,
  • za akým účelom môžeme zaznamenávať fotografie, prípadne monitorovať zamestnancov na pracovisku a kde ich uverejňovať
  • a ďalšie.

Ako prebieha online seminár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.

 

Ako bonus získa každý účastník:

  • Vidoezáznam z webinára
  • Služby daňovej a mzdovej pohotovosti počas 30 dní

Program

  • Identifikácia informačných systémov/účelov, v ktorých sa spracovávajú osobné údaje, napr. na účely pracovnoprávnej agendy, BOZP, dochádzka, fotografie, dočasne pridelení zamestnanci, monitorovanie zamestnancov, účtovná agenda, obchodná komunikácia a i.
  • Spracúvanie osobných údajov o uchádzačoch o zamestnanie (predzmluvné vzťahy), uchovávanie životopisov neúspešných uchádzačov o zamestnanie. Kedy je možné spracovávať osobné údaje uchádzačov bez súhlasu a kedy so súhlasom.
  • Súhlas zamestnanca so spracúvaním osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch (kedy je zamestnávateľ oprávnený spracovávať osobné údaje so súhlasom zamestnanca).
  • Evidovanie dochádzky prostredníctvom elektronických zariadení, napr. biometria, čipy.
  • Fotografia zamestnanca. Je potrebný súhlas?
  • Zverejňovanie osobných údajov o zamestnancoch. Kedy sa osobné údaje môžu o zamestnancovi zverejňovať bez súhlasu a kedy je súhlas potrebný?
  • Spracovávate osobné údaje dočasne pridelených zamestnancov? Postupujete správne?
  • Profilovanie zamestnancov; spracúvanie informácií o záľubách, mimopracovných aktivitách, firemná kultúra, poskytovanie benefitov. Máte takéto spracovávanie osobných údajov správne ošetrené?
  • Prenos osobných údajov o zamestnancoch do 3. krajín nezaručujúcich primeranú úroveň ochrany osobných údajov. Kedy je potrebný súhlas zamestnanca na prenos do tretej krajiny?
  • Zavedenie kontrolného mechanizmu podľa Zákonníka práce. Postupujete v súlade s § 13 ods. 4 Zákonníka práce?
  • Monitorovanie zamestnanca prostredníctvom kamier.
  • Kamerové systémy v podmienkach zamestnávateľa (ako ich rozlíšiť vo vzťahu k povinnostiam podľa zákona o ochrane osobných údajov; povinnosti prevádzkovateľa, primeranosť monitorovaného priestoru; primeranosť zásahu do práv a právom chránených záujmov fyzickej osoby/zamestnanca).
  • Spracúvanie personálnej a mzdovej agendy prostredníctvom externých spoločností – sprostredkovateľov. Ako správne postupovať podľa nariadenia a nového zákona o OOU.
  • Kontrola podľa zákona o ochrane osobných údajov, práva a povinnosti kontrolovanej osoby (prevádzkovateľ/zamestnávateľ), práva a povinnosti kontrolného orgánu, konanie o ochrane osobných údajov, sankcie za porušenie zákonných povinností.

Harmonogram

09:00 - 11:00 prednáška

11:00 - 11:30 prestávka

11:30 - 13:00 prednáška

13:00 - 13:15 prestávka

13:15 - 14:30 prednáška spojená s odpoveďami na otázky

Termíny

   17. 8. 2020
   09:00 - 15:00
   84

Profil lektora

Macova_120x180.jpg
JUDr. Marcela Macová, PhD.

Absolvovala Právnickú fakultu Masarykovej univerzity v Brne, nadväzne na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach obhájila rigoróznu prácu na tému „Ochrana osobných údajov“ a na Univerzite Komenského v Bratislave v roku 2016 ukončila doktorandské štúdium zamerané na ochranu osobných údajov. V rokoch 2005 až 2013 pôsobila na Úrade na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Aktívne sa zúčastňuje na rôznych odborných konferenciách, je autorkou viacerých komentárov k zákonom o ochrane osobných údajov, ako aj mnohých publikovaných článkov o ochrane osobných údajov. Ako lektorka sa špecializuje na tému „ochrana osobných údajov“. V súčasnosti sa prostredníctvom svojej spoločnosti DAPRO Consulting s. r. o. profesionálne venuje aj výkonu funkcie.


Najbližšie školenia lektora


Najnovšie videoškolenia lektora

Kamerové systémy a ochrana osobných údajov (zmena nariadenia od 28. 1. 2020)
Práca z domu a povinné bezpečnostné opatrenia z pohľadu GDPR
Ochrana osobných údajov v ubytovacích zariadeniach podľa GDPR

Funkcie

Partner