Webinár: Povinnosti prevádzkovateľa e-shopu voči spotrebiteľovi

Webinár je určený pre každého, kto predáva či plánuje predávať tovar alebo služby prostredníctvom internetu. Jeho cieľom je spoločne si prejsť všetky povinnosti prevádzkovateľov, a to nielen z pohľadu legislatívy, ale najmä z pohľadu praxe. V rámci programu si vysvetlíme, akú dokumentáciu musíte mať pri online obchodovaní vypracovanú, čo by mali obsahovať obchodné podmienky a reklamačný poriadok, aké povinnosti pre vás plynú zo zákona o ochrane osobných údajov a nahliadneme aj na ďalšie témy, ktoré bezprostredne súvisia s dennodennou prevádzkou e-shopu.

 

Pre vaše bezproblémové online podnikanie si prejdeme aj najčastejšie chyby e-shopov, vysvetlíme si, ako správne uchopiť konanie so SOI a na súde a priestor si vyhradíme aj na vaše aktuálne otázky k danej problematike.

Online prenos

Živý prenos môžete sledovať na tomto mieste v deň konania webinára. Pre spustenie webinára alebo jeho videozáznamu musíte byť prihlásený. Pre získanie prihlasovacích údajov je potrebné webinár zakúpiť. Pokiaľ už máte webinár zakúpený, pošleme vám pár dní pred jeho konaním prihlasovacie údaje na e-mail.

V prípade, že ste zabudli svoje heslo, kliknite na nasledujúci odkaz: ZABUDNUTÉ HESLO


Popis

Ako prebieha webinár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.

 

Mediálni partneri:

expandeco+claim_horizontal_positive-page-001     blueweb-logo

Program

  • Právna úprava e-shopu

Zákonné náležitosti, ktoré musí e-shop splniť. Taktiež budú poskytnuté vzory k všeobecným obchodným podmienkam, reklamačnému poriadku, formuláru na odstúpenie od zmluvy a reklamačný formulár.

  • Povinnosti prevádzkovateľa e-shopu voči spotrebiteľovi

Vysvetlíme si povinnosti prevádzkovateľa. Každej požiadavke spotrebiteľa nemusí prevádzkovateľ vyhovieť. Napr. nie vždy musí akceptovať odstúpenie od zmluvy.

  • Uzavretie zmluvy online

Zákonné náležitosti ako uzatvoriť zmluvu online. Vysvetlíme si postup na vzorových všeobecných obchodných podmienkach.

  • Odstúpenie od zmluvy

Prevádzkovateľ nemusí automaticky akceptovať každé odstúpenie od zmluvy a vrátiť všetky platby. Vysvetlíme si kedy tak nie je povinný urobiť.

  • Doručenie tovaru

Aj doručenie tovaru má svoje zákonné náležitosti. Aj na základe nesprávneho doručenia môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť.

  • Vrátenie tovaru

Vrátenie tovaru je spojené s odstúpením od zmluvy. Musí spotrebiteľ vrátiť tovar nepoškodený? Ako sa môže prevádzkovateľ brániť keď je tovar poškodený?

  • Reklamačné konanie

Nevybavenie reklamácie zákonných spôsobom oprávňuje spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy. Vysvetlíme si v akých prípadoch tak môže urobiť.

  • Náležitosti všeobecných obchodných podmienok e-shopu

Náležitosti všeobecných obchodných podmienok si vysvetlíme na predloženom vzore.

  • Ochrana osobných údajov v e-shope

Ktoré náležitosti musí e-shop z pohľadu GDPR splniť? Vysvetlíme si základný postup pri vypracovávaní dokumentácie GDPR.

  • Konanie so SOI a na súde

Popíšeme si postup kontroly SOI a na súde voči prevádzkovateľovi e-shopu v prípade odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru a pod.

Harmonogram

09,00 – 11,00 – prednáška
11,00 – 11,30 – prestávka
11,30 – 13,00 – prednáška

Termíny

   10. 6. 2020
   09:00 - 13:00
   60

Profil lektora

Lukajka.jpg
JUDr. Jozef Lukajka, PhD.

JUDr. Jozef Lukajka PhD. okrem lektorskej a publikačnej činnosti pôsobí v Advokátskej kancelárii LUKAJKA & PARTNERS s. r. o. ako riadiaci advokát, kde sa venuje uplatňovaniu nárokov a zastupovaniu klientov v súdnych konaniach, konaniach s inšpektorátmi práce, so Slovenskou obchodnou inšpekciou a ďalšími štátnymi inštitúciami.  Pred výkonom advokátskej činnosti pôsobil niekoľko rokov ako právnik na právnom oddelení inšpektorátu práce, kde okrem iného dohliadal na dodržiavanie pracovného práva a BOZP v spoločnostiach. Počas svojej praxe nadobudol skúsenosti najmä v oblasti sporovej agendy (pracovné právo, BOZP, trestné právo, správne právo a pod.) a práva v e-commerce (eshopy, internetové obchody a pod.) pri poskytovaní právnych služieb pre slovenských a zahraničných klientov. Právnemu rámcu eshopov a ich zastupovaniu v súdnych konaniach, konaniach so SOI a Úradu na ochranu osobných údajov sa venuje od samotného prijatia základných zákonov pre túto oblasť (zákon č. 122/2013 Z. z., zákon č. 102/2014 Z. z. a pod.) v zmysle neskorších novelizácií a nových zákonov. Od prijatia týchto zákonov poskytol viac ako 300 právnych riešení pre firmy a živnostníkov.


Najnovšie videoškolenia lektora

6 základných pravidiel GDPR v pracovnoprávnych vzťahoch
Aktuálne pravidlá GDPR v podniku z pohľadu BOZP
Inšpekcia práce z pohľadu zamestnávateľa

Funkcie

Partner